Oferta formativa de l'escola de teatre
Què fem?
- Expressió corporal
- Expressió oral
- Desenvolupar la imaginació
- Manipulació d’objectes
- Creació i preparació del personatge
- Música com a joc teatral
- Consciència de grup, concentració, desinhibició, creació i improvisació
- Presentació obra fi curs
Expressió corporal
Tècnica, disciplina o matèria que desenvolupa la capacitat d'entendre el propi cos i d'interpretar amb ell, per poder relacionar-se amb els altres. És un llenguatge del cos. Expressar-se dóna riquesa motriu. Permet reproduir o improvisar gestos mitjançant la imitació. Representar objectes, accions, situacions, oficis...individualment o en grup. Representar sentiments. Interpretar ritmes a través del cos, moviment corporal.
Expressió oral
- Iniciar-se en el coneixement del propi cos i millorar el seu comportament per tal d’adaptar-se a l’emissió vocal correcta.
- Conèixer els processos de producció de la veu humana, tan parlada com cantada.
- Conèixer els tipus bàsics de veu. Entendre que amb variacions petites de l’actuació de l’aparell fonador es donen canvis notoris i fàcilment audibles en la veu resultant.
- Iniciar-se en la creació de personatges a través de la pròpia veu. Aprendre a detectar les característiques de l’espai teatral i omplir-lo de so.
- Aprendre a projectar la veu i a vocalitzar.
Desenvolupar la imaginació
A través del joc teatral els alumnes aconsegueixen fer de la seva imaginació una font inesgotable per a crear personatges, escenes, situacions i sensacions. S’adonen que fer teatre és “jugar”, en el sentit més ampli de la paraula i que fent servir la imaginació, tot s’hi val.
Manipulació d’objectes
Els objectes tenen moltes possibilitats: reciclatge d'objectes quotidians per a trobar les seves possibilitats escèniques i dotar-los de vida. Canviar la utilitat d’un objecte per convertir-lo en un personatge o objecte diferent.
Creació i preparació del personatge
A les classes d’interpretació, els alumnes practicaran i aprendran a construir la creació dels personatges en l’escena: quins objectius té cada personatge, el seu estat emocional, les accions físiques, els seus conflictes i relacions amb els altres personatges. Treballaran l’expressió i el moviment corporal dels seus personatges a l’escena.
Música com a joc teatral
La música inspira l’acció dels alumnes per crear situacions i escenes teatrals. Cada estil de música ens suggereix jocs escènics diferents, contes i històries tot explorant sobre el terreny dels estats d’ànim i les emocions.
Consciència de grup, concentració, desinhibició, creació i improvisació
Treballar la autenticitat dels alumnes/actors des de la improvisació com a primer acostament a la cerca de la veritat, del joc. Escoltant les propostes de tots els companys de classe i les pròpies, aconseguirem estimular la imaginació, obrir i explorar noves vies d’expressió i comunicació. Aquests exercicis eixamplen l’imaginari de l’alumne, faciliten la integració en el grup i creem persones expressivament més lliures i segures de sí mateixes.
Presentació obra fi curs
Per a poder experimentar i corregir el que s’ha après, només hi ha una forma: dur-ho a la pràctica des d’un primer curs. A final de curs, presentarem davant el públic el treball fet durant el curs. Prepararem una obra de teatre per a cada grup d’edat i la representarem a l’escenari del teatre Sindicat amb tots els mitjans tècnics necessaris (llum, so, escenografia i atrezzo). L’objectiu de les representacions amb públic és: experimentar la posada en escena i la reacció del públic, saber improvisar en moments crítics, treballar la por escènica, saber regular la veu i, sobretot, treballar en equip.